Dzień dobry! Działająca Edukacja wystartowała! To projekt realizowany przez NODN SENSOR!
Razem z wieloma osobami działającymi w polskiej rzeczywistości edukacyjnej postanowiłam ZAPROSIĆ WAS do wspólnego odnajdywania nowych/starych kierunków edukacyjnych działań podejmowanych na poziomie naszej klasy, szkoły, przedszkola… naszej społeczności lub wspólnoty (jak wolicie).
Po co? Po to, żeby najzwyczajniej nie zwariować! Dużo jest rożnych wspaniałych propozycji ZMIANY, ULEPSZANIA, POLEPSZANIA, DOSKONALENIA, CZAROWANIA, PODĄŻANIA ZA NOWOŚCIAMI, UDOWADNIANIA WYŻSZOŚCI JEDNEGO SPOSOBU NAD DRUGIM no i … i często obrażania jednych przez drugich i … i udowadniania, że musimy! się zmieniać i stawać lepszym i lepszym i lepszym i lepszym … A tymczasem proponowane rozwiązania znane są od dziesiątek lat i bardziej chodzi o to, żeby działać a nie gadać, żeby wdrażać a nie szkolić się i szkolić!
Jak?
Pierwsze Forum Edukacji za nami. Razem z Gminą Płużnica ZROBILIŚMY TO! Kolejne w przygotowaniu! Odwiedziło nas 160 osób z całej Polski! Było WYJĄTKOWO!
Teraz pierwsza fotorelaja … wnioski i dalsze plany w kolejnych postach!
Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych realizowanych we współpracy z samorządami, ośrodkami doskonalenia nauczycieli, uczelniami wyższymi. Wizjoner, trener, angażujący przywódca wspierający rozwój szkół i przedszkoli. Członek Rady Programowej projektu Szkoła dla Innowatora realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju, MEN, CEO, Szkołę Edukacji, Stowarzyszenie WIS Radowo Małe, Deloitte, Zwolnionych z Teorii. Członkini społeczności The Global Change Leader Ashoka. Prezes Stowarzyszenia Kierunek Nowa Edukacja. Założycielka sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa społecznego w środowisku defaworyzowanym.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, zarządzanej wg autorskiego programu, która w 2016r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools. Nieustannie poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. Stworzyła autorską szkołę publiczną, do której przyjeżdżają ludzie z całej Polski, by zobaczyć, uczyć się i uwierzyć, że można. Wielokrotne wprowadzanie zmian dało jej doświadczenie i pozwoliło wypracować model działania, według którego prowadzi zespół poprzez zmianę do nowych rozwiązań. Inicjatorka ogólnopolskiego, oddolnego ruchu Wiosna Edukacji.
Autorka książki „W szkole wcale nie chodzi o szkołę”, poradnika ORE dla dyrektorów i nauczycieli „Zmiany, innowacje, eksperymenty – w poszukiwaniu inspiracji”, Współautorka książki „Za progiem. -Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyc9ela IV kl.”. Autorka ekspertyzy dla IBE pt. „Działająca Szkoła” dotyczącej kształtowania kompetencji społecznych w szkole.
Wolne chwile spędza na rowerze … dużo podróżuje.