I co dalej? Dalej będziemy dyskutować, analizować, rozkładać edukację na czynniki pierwsze?
NIE! Dalej to już Wiosna Edukacji! Czas na „ROBOTĘ” … już we wrześniu ruszam do szkół z konkretnymi propozycjami do wdrożenia!
Razem ze znanym już Wam zespołem Wiosny Edukacji pracujemy właśnie nad katalogiem zmian (pomysł Marcina Polaka).
Do zespołu będą dołączać kolejne osoby, które spowodują, że Wiosna Edukacji przyniesie konkretną zmianę …
O tym co było i co przed nami …
Jestem dyrektorem publicznej szkoły w Radowie Małym. To nie jest żadna nowina, to wiedzą wszyscy!
Wszyscy też wiedzą, że nasza szkoła wdrożyła, z sukcesem, autorski program pracy nastawiony na kształtowanie kompetencji, wychowanie do przyszłości i poszukiwanie nowych rozwiązań dla edukacji.
Od wielu lat spotykam się z tysiącami nauczycieli, dyrektorów, przedstawicieli fundacji, stowarzyszeń, ośrodków doskonalenia nauczycieli, uczelni wyższych i władz. Z rodzicami i studentami ciekawymi jak „TO” działa.
Dużo ludzi odwiedza szkołę w Radowie Małym i wielu zaprasza mnie na spotkania, warsztaty, konferencje, seminaria.
Piszą o mnie i o naszej szkole gazety, media społecznościowe, dziennikarze i zwykli ludzie. Można znaleźć artykuły w min. Polityce, Zwierciadle, Kurierze Szczecińskim, ale i na portalach, takich jak np. Edunews, Juniorowo, Gazeta Wyborcza. Na YouTubie są filmiki z dobrymi praktykami naszej szkoły. Są też dziesiątki nagrań z moich różnych wystąpień…
Od stycznia 2018r. zaczęłam wędrówkę po Polsce jako Edukacyjny Zmieniacz i spotkałam się z … No właśnie, z kim i z czym się spotkałam?
Zaproszenia do spotkań płynęły z różnych stron: od fundacji i stowarzyszeń, nauczycieli i dyrektorów ośrodków szkoleniowych po uczelnie wyższe … Byłam min. w Szczecinie, Warszawie, Tarnowie, Sejnach, Białymstoku i w Bielsku Białej… oraz w wielu innych miejscach w Polsce i za granicą… I w sumie nie chodzi tu o miejscowości i o to, że zawsze były pełne sale ludzi, ale o to, kto i w jakim celu przychodził na te spotkania.
W skrócie:
- Skupiły one ludzi zainteresowanych wdrażaniem zmian w edukacji: nauczycieli, dyrektorów, rodziców, przedstawicieli organów prowadzących, fundacji, stowarzyszeń, wydawnictw, ośrodków doskonalenia nauczycieli, pracowników uczelni wyższych.
2. Wszyscy poszukiwali odpowiedzi na proste i trudne pytania: Jak zachęcić/przekonać nauczycieli do zmiany? Jak wdrażać zmiany w publicznych szkołach w realiach polskiego prawa oświatowego? Jak ja, dyrektor/nauczyciel/rodzic mogę wpłynąć na pojawienie się pierwszych zmian w moim środowisku?
3. Rozmawialiśmy o ewolucyjnym lub rewolucyjnym podejściu do zmian na konkretnych przykładach, przekonując do cierpliwej i systematycznej pracy krok po kroku, wskazując na to, co jest łatwe i co trudne.
I co dalej? Dalej będziemy dyskutować, analizować, rozkładać edukację na czynniki pierwsze?
Z tak wielu rozmów, spotkań i szkoleń, które przeprowadziłam mam pewność, że dzisiaj już nikogo NIE TRZEBA PRZEKONYWAĆ DO ZMIANY! Dzisiaj są pytania: JAK? Jak zmieniać polską szkołę?
A zatem dalej … Dalej to już Wiosna Edukacji! Czas na konkretną „ROBOTĘ” … już we wrześniu ruszam do szkół z konkretnymi propozycjami do wdrożenia!
Razem ze znanym już Wam zespołem Wiosny Edukacji pracujemy właśnie nad katalogiem zmian (pomysł Marcina Polaka). Do zespołu będą dołączać kolejne osoby, które spowodują, że Wiosna Edukacji przyniesie konkretną zmianę …